پاورپوينت روانشناسي رنگ در تبليغات

پاورپوينت روانشناسي رنگ در تبليغات

  جايگاه رنگ در تبليغات رنگ به عنوان يك نماد از مهمترين عناصر ارتباطي و هنري است . انسان ها به كمك رنگ مي توانند اشياء و محيط پيرامون خود را ببينند و آنها را طبقه بندي نمايند ، تا شناخت و آموزش آنها آسان تر گردد .    رنگ بيش از هر عنصر ارتباطي و نماد تبليغي ديگر ، با احساسات و عواطف انسان ، نزديكي و همخواني دارد. رنگ ها حامل پيام ها ، اطلاعات و احساس هاي گوناگوني هستند ، از اين رو رنگ براي طراحي آرم ها ، نشانه ها و هر نوع كار بصري و ارتباط غيركلامي ، عنصر خيلي مهمي مي باشد .    در شرايط كنوني شهرنشينش ، حالت سمبليكي و نمادي رنگ ها بيش از پيش كاربرد دارد و علاوه بر اين كه باعث ايجاد احساس ها و حالات رواني خاصي در انسان ها مي گردند ، پيام هايي را براي بهزيستي انسان با خود حمل مي كنند . مثلاً رنگ قرمز حامل پيام هايي چون : خطر ، فوريت يك امر ، انقلاب ، مبارزه ، عصبانيت ، حركت ، عشق و ... است . شايد به همين دليل در ميدان گاو بازي ، پارچه قرمز جلو چشم گاو مي گيرند و اين در حالي است كه گاو كوررنگ بوده و توانايي تشخيص رنگ ها را ندارد و منظور بيان خ ...


دسته بندي : علوم انساني
تگ : پاورپوينت روانشناسي رنگ در تبليغات جايگاه رنگ در تبليغات
download - دانلود

[ ۱۹ تير ۱۴۰۱ ] [ ۰۶:۱۴:۵۴ ] [ دانلود كن ]
[ نظرات (0) ]
[ ]