مقاله حقوق و تكاليف مصرف كننده در تجارت الكترونيك

براي دانلود سريع فايل كافيست روي دكمه‌ي پايين كليك كنيد

براي دانلود اينجا كليك فرماييد ( مقاله حقوق و تكاليف مصرف كننده در تجارت الكترونيك )



 · • • • • • • • °° • مقاله حقوق و تكاليف مصرف كننده در تجارت الكترونيك مقاله حقوق و تكاليف مصرف كننده در تجارت الكترونيك مقاله حقوق مصرف كننده در تجارت الكترونيك مطالعه موردي ايران › › مقاله حقوق مصرف كننده در تجارت الكترونيك مطالعه موردي ايران › › حقوق مصرف كننده در تجارت الكترونيك مطالعه موردي ايران محل انتشار اولين همايش بين المللي مديريت و مهندسي مقدماتي سال انتشار نوع سند مقاله كنفرانسي زبان فارسي مشاهده فايل اين مقاله بررسي حقوق مصرف كننده كالا در بيع الكترونيكي منطبق با › › مقاله بررسي حقوق مصرف كننده كالا در بيع الكترونيكي منطبق با › › · چكيده مقاله بررسي حقوق مصرف كننده كالا در بيع الكترونيكي منطبق با مقررات ايران در يك نگاه كلي حمايت از حقوق مصرف كننده در قانون تجارت الكترونيك ايران بر سه ركن اصلي حق ارائه اطلاعات كامل ،حق حقوق مصرف‌كننده در تجارت الكترونيك مجله زرين‌پال › › حقوق مصرف‌كننده در تجارت الكترونيك مجله زرين‌پال › › مفهوم مصرف‌كننده اوصاف مصرف‌كننده حمايت از مصرف‌كنندگان بررسي حق انصراف مصرف‌كننده هدف از وجود حق انصراف براي مصرف‌كننده سوء‌استفاده‌ي مصرف‌كننده از حق انصراف در كالاهاي مصرف شدني حق انصراف وجود ندارد كالاهاي فاسد شدني جرائم و مجازات‌هاي تامين‌كنندگان كالا و خدمات در قوانين و مقررات متعددي مصرف‌كننده تعريف شده است از جمله قانون حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان كه مصرف‌كننده را هر شخص حقيقي و حقوقي كه كالا يا خدمتي را خريداري مي‌كند عنوان نموده، صرف‌ نظر از هدف خريدي كه انجام مي‌دهد حتي اگر آن را به مصرف نرساند در بند س ماده ۲ قانون تجارت الكترونيك، تعريف مصرف‌كننده اين‌طور عنوان شده است؛ «مصرف‌كننده هر شخصي است بند ب ماده ۱ آيين‌نامه اجرايي ماده ۴۸ قتا، مصرف‌كننده را به هر شخص حقيقي و حقوقي كه كالا و خدمتي را با هدفي غير از تجارت، شغل يا حرفه خريداري يا تهيه مي‌كند، تعريف كرده كه بايد با توجه به اين تعريف ويژگي‌هاي مصرف‌كننده و مواردي كه از شمول تعريف و آثار مصرف‌كننده خارج است را مشخص كنيم الف شخص حقيقي يا حقوقي با توجه به ماده ۲ قانون تجارت الكت در قراردادي كه يك طرف آن مصرف‌كننده باشد، تعهداتي بر عهده‌ي طرف ديگر قرار مي‌گيرد كه عدم ايفاي آن‌ها حسب مورد مسئوليت قراردادي يا قانوني وي را در پي خواهد داشت قانون تجارت الكترونيك با اختصاص مواد ۳۳ تا ۴۹ به بحث حمايت از مصرف‌كننده، به موضوع قراردادهاي مصرف‌كننده به طور خاص توجه كرده است در ماده ۳۳ قانون تجارت الكترونيك تعهد به دادن اطلاعات موثر ماده ۳۷ قانون تجارت الكترونيك براي مصرف‌كنندگان كه با استفاده از ارتباطات الكترونيك خريد مي‌كنند، مدت هفت روز كاري، فرصت انصراف به رسميت شناخته شده است شايد نتوان چنين نوع حقي را در قواعد عمومي مشاهده نمود زيرا چنين حقي تا آنكه به خيار نزديك باشد به بطلان نزديك است در قرارداد‌هاي از راه دور، طرفين بدون اين‌كه با همديگر ارتباط فيزيكي داشته باشند معامله مي‌كنند و در اين رابطه مشكلات زيادي وجود دارد از جمله عدم اطلاع از وضعيت واقعي محصول كه ممكن است داراي عيوب يا اوصافي مخالف آن چه كه در توضيحات آن وجود دارد باشد و وجود چنين حقي مي‌تواند به حمايت از مصرف‌كننده بپردازد و با انصراف از ضررهايي كه از اين رابطه ممكن ماده ۳۷ قانون تجارت الكترونيك حق انصراف از سوي مصرف‌كننده را بدون تحمل جريمه و ارائه دليل در نظر گرفته است و تنها هزينه براي مصرف‌كننده هزينه‌ي باز پس فرستادن كالا است حال شايد اين سوال پيش آيد اختيار مصرف‌كننده بدون ذكر دليل موجب سوء‌استفاده گردد و حتي اگر تامين‌كننده اطلاعات ضروري را اعلام نكند شايد تا مهلت نامعلومي اين حق باقي بماند و امكان دار در بند «د» ماده ۳۸ قانون تجارت الكترونيك حق انصراف مصرف‌كننده در مواردي كه شرايط خاصي بر نوع كالا و خدمات حاكم است اجرا نخواهد شد ارائه خدمات براي تحويل مواد غذايي يا ساير كالاهايي كه مصرف روزانه دارند و به علت خدمات در فاصله كوتاهي از عقد، عملا فرصتي براي انصراف مصرف‌كننده باقي نمي‌ماند به علاوه با تحويل كالا و انصراف بعدي مصرف‌كننده، عملا تامين گفته شد كه درباره‌ي كالا، مهلت انصراف از تاريخ تحويل آن شروع مي‌شود درباره‌ي كالاي فاسد شدني، اگر به مصرف‌كننده هفت روز كاري از تاريخ تسليم فرصت انصراف داده شود، نتيجه اين خواهد شد كه وي كالاي فاسد را به تامين‌كننده مسترد كند يا ضامن مثل كالاي موضوع معامله باشد هيچ يك از اين دو مورد، منطقي به نظر نمي‌رسد به همين دليل، درباره‌ي خريد كالاهاي فاسد تامين‌كنندگان كالا و خدمات در صورت تخلف از ارائه‌ي اطلاعات موثر و اطلاعات مقدماتي شامل ضمانت يا آدرس به مجازات ده ميليون ريال تا پنجاه ميليون ريال مطابق ماده ۶۹ قانون تجارت الكترونيك محكوم مي‌گردند و اگر تخلف در خصوص عدم رعايت حق انصراف در نظر گرفته شده براي مصرف‌كننده باشد به حداكثر مجازات تعيين شده پنجاه ميليون ريال محكوم مي‌گردد در صورتي‌ك مقاله بررسي حقوقي مصرف كننده در قانون تجارت الكترونيك › › مقاله بررسي حقوقي مصرف كننده در قانون تجارت الكترونيك › › مقاله فارسي بررسي حقوقي مصرف كننده در قانون تجارت الكترونيك توسط زهره عبدالهي، كارشناس ارشد فناوري اطلاعات دبيرخانه دايمي مباحث مقررات ملي ساختمان؛ مهدي مفتاحي، مدرس دانشگاه و پژوهشگر تجارت الكترونيك چيست؟ انواع و روش كسب درآمد پرتال تجارت الكترونيك چيست؟ انواع و روش كسب درآمد پرتال تجارت الكترونيك چيست؟ انواع و روش كسب درآمد پرتال كسب و كار الكترونيك و تجارت الكترونيك كسب و كار الكترونيك تجارت كسب و كار الكترونيك و تجارت الكترونيك كسب و كار الكترونيك تجارت كسب و كار الكترونيك و تجارت الكترونيك كسب و كار الكترونيك تجارت كتاب اخلاق در تجارت الكترونيكي رويكرد حمايت از حقوق مصرف كننده نشر كتاب اخلاق در تجارت الكترونيكي رويكرد حمايت از حقوق مصرف كننده نشر كتاب اخلاق در تجارت الكترونيكي رويكرد حمايت از حقوق مصرف كننده نشر كتاب اعتماد مصرف كننده در تجارت الكترونيك حسين ناهيد تيتكانلو، محسن كتاب اعتماد مصرف كننده در تجارت الكترونيك حسين ناهيد تيتكانلو، محسن كتاب اعتماد مصرف كننده در تجارت الكترونيك حسين ناهيد تيتكانلو، محسن حقوق مصرف‌كننده در تجارت الكترونيك پي پينگ › › حقوقمصرفكنندهدرحقوق مصرف‌كننده در تجارت الكترونيك پي پينگ › › حقوقمصرفكنندهدر ما در اين مقاله تلاش مي‌كنيم براي شما توضيح دهيم كه در تجارت الكترونيك، حقوق مصرف كننده چيست و شما چرا نياز داريد بدانيد قانون چگونه و در چه مواردي از شما به عنوان مصرف كننده حمايت مي‌كند مقاله كنفرانس حقوق بنيادين مصرف كننده در تجارت الكترونيك › › مقاله كنفرانس حقوق بنيادين مصرف كننده در تجارت الكترونيك › › حقوق بنيادين مصرف كننده در تجارت الكترونيك نويسنده كيوسان برادران ، اولين كنفرانس بين المللي يافته هاي پژوهشي در حقوق و علوم قضايي تحليل اقتصادي نقض تعهد در فضاي تجارت الكترونيك با رويكرد حقوق › › تحليل اقتصادي نقض تعهد در فضاي تجارت الكترونيك با رويكرد حقوق › › بر اساس معيار كارآيي نشان مي دهيم كدام يك از راهكارهاي قوانين سنتي انجام عين تعهد، فسخ قرارداد و پرداخت خسارت براي نقض تعهد در محيط الكترونيك مناسب است و راهكارهاي بهينه براي سايت هاي خريد و

براي دانلود فايل بر روي دكمه زير كليك كنيد

 

دانلود مستقيم و سريع

 

براي دانلود اينجا كليك فرماييد ( مقاله حقوق و تكاليف مصرف كننده در تجارت الكترونيك )

[ ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ] [ ۰۸:۳۶:۵۰ ] [ دانلود كن ]
[ نظرات (0) ]
[ ]